Kliknutím na název školky přejdete na její webové stránky.
"Ať jsi kluk či holka, zdraví tě tvá školka" 14.4. - 17.4.
Ahoj děti, to jsem zase já - vaše školka. Jste zvědavé co jsem si připravila? Tento týden vás vezmu za zvířátky.
Těšíte se? Já myslím, že ano.
Máte rádi zvířátka? Které nejvíce? A proč? Bojíte se nějakého zvířete? A proč?
Nejdříve si poslechněte hezkou básničku a pak můžete s rodiči pracovat podle mých námětů:
Když se kočka s druhou sejde,
na pozdrav hned zamňouká.
Pejsek zase párkrát štěkne,
medvěd brum brum zabrouká.
Já to taky takhle dělám,
i když trochu jinak jen.
Řeknu třeba: „Ahoj, ahoj“
a těm velkým: „Dobrý den“.
-
Můžeme dětem na úvod pustit nebo zazpívat písničku: „Když jsem já sloužil“
-
Ptáme se – O kterých zvířátkách se v písničce zpívá? Jak dané zvířátko vypadá? Jak nám může být užitečné? Co vydává za zvuk? Jak říkáme jeho mláďátku? Kolik zvířátek se objevuje v písničce? …
-
Rozvíjíme mluvený projev – Jaké máme doma zvířátko? Popis. Které zvířátko známe a co o něm víme? Co umí? (létá, běhá, skáče..)
- Máme-li možnost, použijeme knížky s obrázky zvířat a jejich mláďat.
-
Kognitivní činnosti – Kladení otázek a hledání odpovědí. Proč a jak se musíme starat o zvířátka? Jak se chováme ke zvířátkům? Můžeme hladit cizí zvířátko? Na co si dáváme pozor? Kdo se stará o nemocná zvířátka?...
-
Vytleskáváme názvy zvířátek a určujeme počet slabik - hlásku na začátku, na konci. Co slyšíš? Určování krátkých a dlouhých slov (pes – pejsek, štěně; kočka – kočička, koťátko…)
-
Pantomimické hry – Napodobit pohyb zvířat. Zachytit charakter zvířat pohybem. Děti hádají o jaké zvíře jde a opačně.
-
Rozvíjíme pohybové dovednosti – Přeskakovat plynule přes překážky za sebou. Chůze a běh s překračováním a přeskokem překážek plynule za sebou. Děti si vybírají druh překážek.
-
Procvičujeme obratnost, odvahu a rovnováhu – z lehu stoj na lopatkách – svíčka. Z dřepu uchopit v podkolení – kolébka
-
Na procházce – sluchové vnímání. Procvičujeme schopnost rozeznat hlasy zvířat. Koho jsme slyšeli?
-
Můžeme dětem zavázat oči – objevujeme rozdíly v jemnějších zvucích. ( zlomení dřívka, šplouchání vody, šustění..)
-
Vystihnout zvířecí figuru. Kreslení – Nakresli svoje zvířátko.
-
Poznávání základních i doplňkových barev – Nakresli barevná klubíčka pro kočičku a řekni si básničku:
Naše malá kočička,
rozmotala klubíčka.
Červené, zelené, modré,
rozmotaných klubek je hodně.
Naše malá kočička,
má veliká očíčka.
Její očka zelené,
velké tlapky žíhané.
-
Modelovací hmota – vymodeluj zvířátko.
-
Přečtěte dětem před spaním libovolnou pohádku o zvířátku.
Tak ahoj děti zase příští týden.
Mám vás ráda.
Vaše školka.
Přidáno 14. 4. 2020, autor: Jana Novotná