MŠ Nad Tratí


 Kapacita MŠ: 76 dětí s výjimkami
 Počet tříd: 3
 Provoz MŠ: 6:30 - 16:30
 Telefon: 569 427 800

1.třída : 736 500 465
2.třída:  705 894 814
3.třída:  705 894 815

 

"Ať jsi kluk či holka, zdraví tě tvá školka" 14.4. - 17.4.

Poznáváme zvířátka a jejich mláďata.

Ahoj děti, to jsem zase já - vaše školka. Jste zvědavé co jsem si připravila? Tento týden vás vezmu za zvířátky.

Těšíte se? Já myslím, že ano.

Máte rádi zvířátka? Které nejvíce? A proč? Bojíte se nějakého zvířete? A proč?

Nejdříve si poslechněte hezkou básničku a pak můžete s rodiči pracovat podle mých námětů:

Když se kočka s druhou sejde,

na pozdrav hned zamňouká.

Pejsek zase párkrát štěkne,

medvěd brum brum zabrouká.

Já to taky takhle dělám,

i když trochu jinak jen.

Řeknu třeba: „Ahoj, ahoj“

a těm velkým: „Dobrý den“.

  • Můžeme dětem na úvod pustit nebo zazpívat písničku: „Když jsem já sloužil“

  • Ptáme se – O kterých zvířátkách se v písničce zpívá? Jak dané zvířátko vypadá? Jak nám může být užitečné? Co vydává za zvuk? Jak říkáme jeho mláďátku? Kolik zvířátek se objevuje v písničce? …

  • Rozvíjíme mluvený projev – Jaké máme doma zvířátko? Popis. Které zvířátko známe a co o něm víme? Co umí? (létá, běhá, skáče..)

    - Máme-li možnost, použijeme knížky s obrázky zvířat a jejich mláďat.

  • Kognitivní činnosti – Kladení otázek a hledání odpovědí. Proč a jak se musíme starat o zvířátka? Jak se chováme ke zvířátkům? Můžeme hladit cizí zvířátko? Na co si dáváme pozor? Kdo se stará o nemocná zvířátka?...

  • Vytleskáváme názvy zvířátek a určujeme počet slabik - hlásku na začátku, na konci. Co slyšíš? Určování krátkých a dlouhých slov (pes – pejsek, štěně; kočka – kočička, koťátko…)

  • Pantomimické hry – Napodobit pohyb zvířat. Zachytit charakter zvířat pohybem. Děti hádají o jaké zvíře jde a opačně.

  • Rozvíjíme pohybové dovednosti – Přeskakovat plynule přes překážky za sebou. Chůze a běh s překračováním a přeskokem překážek plynule za sebou. Děti si vybírají druh překážek.

  • Procvičujeme obratnost, odvahu a rovnováhu – z lehu stoj na lopatkách – svíčka. Z dřepu uchopit v podkolení – kolébka

  • Na procházce – sluchové vnímání. Procvičujeme schopnost rozeznat hlasy zvířat. Koho jsme slyšeli?

  • Můžeme dětem zavázat oči – objevujeme rozdíly v jemnějších zvucích. ( zlomení dřívka, šplouchání vody, šustění..)

  • Vystihnout zvířecí figuru. Kreslení – Nakresli svoje zvířátko.

  • Poznávání základních i doplňkových barev – Nakresli barevná klubíčka pro kočičku a řekni si básničku:

Naše malá kočička,

rozmotala klubíčka.

Červené, zelené, modré,

rozmotaných klubek je hodně.

Naše malá kočička,

má veliká očíčka.

Její očka zelené,

velké tlapky žíhané.

 

  • Modelovací hmota – vymodeluj zvířátko.

  • Přečtěte dětem před spaním libovolnou pohádku o zvířátku.

Tak ahoj děti zase příští týden.

Mám vás ráda.

Vaše školka.

Přidáno 14. 4. 2020, autor: Jana Novotná

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru